Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

lördag 7 april 2012

Tagga träning, nu du!

Äntligen har jag kommit igång med tränare för dressyren. Jag är så himla glad idag efter mitt första pass för min tränare Eva Jungmark. Eva är i mina ögon en mycket pedagogisk tränare, som gör allt så tydligt. För en gammal hoppryttare som jag handlade mycket om att komma ner i sadeln på ett annat plan så klart, hua det kommer att krävas djup koncentration hädanefter! Händerna har jag faktiskt redan fått kontroll på sedan tidigare, har bara en förmåga att inte sluta dem tillräckligt...

Så nu är jag på gång! Har till och med lagt till med diet för att komma i form, det behövs ett ANTAL kilo innan jag är där, men jobbet har börjat, och har man börjat, så är man iallafall på väg mot bättre tider! Kan ju knappast kräva att NamNam skall vara i form om hon skall bära runt på en som inte är det.
Vi sköter våra hästar och deras foderstatus nästan militäriskt, men tänker inte på att det krävs av oss ryttare själva också, jag om någon har varit sån, men nu blir det ändring ta mig f....n! Nu är jag så taggad för träning och ett sundare liv, så misslyckas jag nu, då vet jag inte längre vad som krävs... en hjärnkirurg är nog nästa steg i sådana fall!!

Har inga fantastiska bilder på min träning idag som vanligt, har knappt några bilder alls när jag själv rider NamNam... aldrig någon fotograf i närheten eller så glömmer jag bort det! Hahaha! I morgon blir det en skön tur ut i skogen med bästa svägerskan och kanske får vi till några sköna bilder på de fantastiska vyer vi möter!  Ride on alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar