Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

onsdag 11 april 2012

Planering, dagbok och nattinatt!

Härligt är mitt hästliv just nu! Jag njuter av att äntligen kommit igång med min träningsplan, våren är här och de flesta i stallet är lika taggade som jag. Under helgen tränade vi för tränare (inlägget före), sen tog vi en skön ridtur till havet. NamNam hade vila under måndag och tisdag, men nu stod det i kalendern så här... Rid din jä**l, rid! Och det är bara att lyda! ;)
Mmmm.. jo, jag hade skrivit det själv, ingen annan som lär sparka mig där bak, så hoten får jag stå för själv! Hahaha!
Jag för dagbok över mitt och NamNam´s gemensamma liv, det har jag gjort sen dag 1, jag vill ha koll, men planeringen är sämre och likaså att vara konsekvent. Så nu har jag skrivit in vad jag måste göra, när och hur! Bara att följa! Att nå sina mål är inget som bara kommer av sig själv, smått som stort, det har jag förstått, och tiden rinner bara iväg och så står man där och undrar varför man inte fått till det! Latmasken har krupit ut!
Så här såg det ut igår kväll när jag satt hos NamNam och skrev i boken. Brukar sitta hos henne en stund på kvällen så vi får säga godnatt ordentligt. Hon håller koll på allt, penna, papper, mina fickor ifall det växt ut en morot där, mitt hår utifall havren hon spillt där precis kanske börjat gro och blivit till mer!

Jag längtar redan till i morgon när hon kommer att snusar på mig igen! Förresten kommer en gammal vän och ridkompis till stallet i morgon, som jag inte träffat på många år! Det ser jag fram emot! Hon, precis som jag, har börjat med hästlivet igen!
Det är ändå det här både jag och NamNam lever för! Våra sköna turer till skog och hav. Hon verkligen älskar att vara ute i naturen, och undan går det. Vi har kul! Ride on alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar