Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

torsdag 29 mars 2012

Nytt lagförslag kanske..

Våren får mig att sprudla av energi och lust, särskilt nu när vädret är som en majdag! Som vanligt vet man inte hur man skall få tid att göra allt man vill. Och allt kretsar så klart kring mitt hästliv. Jag har funderat på varför man inte skulle kunna få ta ut pension i portioner av sitt liv i stället för alltihop när man är gammal och grå och förmodligen skjuter en rullator framför sig? DÅ kan jag likaväl sitta på kontoret, inte nu!
Tänk att kunna bara bestämma sig för att ta 1 års pension lite då och då, när man vill göra annat i livet, då skulle jag ta pension nu! Och inte skulle jag ha det lugnt... men jäkligt kul! Jaja, vi får väl lämna in ett nytt lagförslag!
Helgen som var hade jag min helgjour på Stall Buar och försökte få till allt samtidigt som jag skulle jobba hela helgen.. fredagskvällen på jobbet blev sen och jag var inte hemma förrän kl.23.30.. på lördagsmorgonen skulle jag inställa mig för stalltjänst. Sååå trött att jag fodrade hästarna snabbt, för att sedan ta NamNam´s fleecetäcke och gå ut och lägga mig i trädgårdsmöbeln! Där fick jag sällskap av en tillrusande Doris (stallkatten) som ville dela min sovplats i morgonsolen!
Doris intar platsen i mitt knäveck och njuter morgonsol en morgon i mars!
Ja, där låg vi, trots marsmånad så var det tillräckligt varmt ute för att ta en powernap i trädgården. Efter en timme var vi i koma, men var tvugna att lämna sovplatsen för att släppa ut alla hästar i hagen. Men vi återtog platsen ganska snart för lite frukost innan allt stallarbete skulle göras!
Äggfrukost skall man ha på lördagen, oavsett om man är hemma eller i stallet!
Söndagsmorgonen vill jag inte ens tala om, då jag jobbade kvällen innan, sen skulle man ställa fram klockan 1 timme och i stallet skulle man vara kl.07.00 som alltid..... hua!
Ah, jag skall inte gnälla egentligen, jag har det privilegiet att få ägna mig åt det jag älskar mest, inte alla förunnat, men för att få göra det, får jag kämpa med timmarna, och så är det nog för de flesta hängivna hästmänniskorna! Hästsporten danar starka, uthålliga och målmedvetna ungdomar och det gör oss till ett "stolt folk"!
Så... Ride on alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar