Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

onsdag 18 april 2012

Körkurs m. Lars-Åke Johansson

I helgen som gick var det körkurs på Stall Buar med Lars-Åke Johansson från Ryasjö Hästgård, en erkänt duktig hästkarl som håller kurser i bl.a. körlektioner för elever på Svenljunga naturbruksskola. De elever som valt att lära sig bland annat körning med hästar i skogsbruket får sin utbildning av Lars-åke på hans gård. Men denna helg kom Lars-Åke till Stall Buar för att hålla kurs, anordnad av Thomas Gustafsson och Susanne Andreasson som bjöd in deltagare. FNH Bohusläns distrikt finansierade en del av kursen för sina medlemmar.
Vi på Stall Buar blev ju själva så sugna på detta med körning, så vagn och russet Olof åkte fram så fort kursen var över på söndags eftermiddagen! :)
Vacker Frieser med fantastiskt steg! Ägare: Beatrice Larsson
Det gick undan i ridhuset!
10 ekipage deltog + åskådare och grooms.
Lite paus var välförtjänt
Lars-Åke till vänster i bild
Så vacker! En pärla!
En riktig familje-hobby! Hela familjen engagerad. Minstingen satt och pratade och sjöng för hästen!
Ingela på Stall Buar ger Nichlas sin första kurs i tömkörning! Direkt efter att kursen lämnat oss på söndagen!
Ja, tänk vad vi hästfolk kan inspirera varandra att prova nya saker! Hästlivet har så många sidor, att det finns alltid något som passar just dig, eller som kan bredda ditt hästliv med mer spännande saker - det gillar din häst också!
Läs mer om Lars-Åke, hans kurser och föreläsningar på: http://ryasjohastgard.blogspot.se

Opererad för "Trigger finger" låter ju lite western... I´m a cowgirl!! Hehehe!
Själv sitter jag nu med en bandagerad högerhand och funderar på när såret efter operationen skall läka, så jag kan leva ut mitt hästliv till fullo igen..?! Tja, bara jag kommer upp på NamNam, så skall jag väl kunna rida med en hand om några dagar! Tills dess får jag hitta på nått annat... Hahahaha! Det blir att "Pimpa" ett schabrak till så länge! Kommer med bild när jag lyckats ta mig igenom all sömnad med vänster handen! Kan ta lite tid kanske? Ride on alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar