Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

måndag 30 april 2012

Gott & Blandat i hästlivet

Vill göra så mycket, har sån lust att "knyta ihop säcken" när det gäller att kunna både arbeta med hästverksamhet, att producera nya saker till häst, och också kunna göra det nära mitt eget hästliv... Idéerna är många, men det får nog sorteras lite, vändas och vridas, men drömmen finns där och kanske, kanske kan jag få ihop allt snart. :)
Jag och en vän till mig startar iallafall försäljning på "Pimp My Ride"-schabrak snart! På beställning pimpar vi ditt unika schabrak inför tävlingen eller för andra tillfällen som det är kul att sticka ut! Välj din färg och tema - Rock´n Roll, Romantik, Söt, pirat, blomster, bröllop... you name it! Vi börjar nu göra flera schabrak som kommer till försäljning på Gårdsmarknaden på Stall Buar den 16/6. Det blir en kul start! Vi har varit ute på jakt efter massa unika och fräcka grejer att pimpa med, och man förvånas över hur mycket det finns om man bara har ett öppet sinne!
Nu har min nya medryttare Felicia ridit ett antal gånger på NamNam, och det känns fantastiskt bra, jag är så nöjd med denna tjej! Mjuk, lyhörd och konsekvent. Transportträningen är återupptagen efter vinteruppehållet och vi skall nog få till det nu! NamNam börjar muskla till sig lite nu och känns mer balanserad än tidigare. OCH hon skötte sig bättre än någon gång tidigare när hovslagaren var här nu i fredags (hon har varit en landsplåga tidigare!) - så hästlivet är underbart just nu!
Felicia och NamNam tillsammans i ridhuset! Fiiiina!
Den underbara samhörigheten med hästarna, känslan av kommunikation och värmen man känner från dessa djur, går inte att i ord att beskriva för den oinvigde, man måste uppleva det för att förstå. Önskar fler provade och fann själslig ro, precis som vi andra! Någon som ofta pratar med våra hästar på Buar, sköter om dom på morgonen, vattnar dem och matar dem i hagen, är vår gårdkarl Christian, en fantastisk kille som fixar allt från att sladda manegen, köra ensilage, till att stängsla. Hästarna älskar honom! Vi med!
Gottan håller Christian sällskap när han fixar stängslet, pillar på honom och kliar sig på honom! Hon vill varna om dom där konstiga stötarna man får, men han tycks ju klara det bra tycker hon! Söta lilla huligan-häst!
Själv springer jag i Ryttarboden ofta och kollar in mina framtida köp... Hm! Mycket fräckt finns det och det kan sägas att det inte är lätt att gå förbi butiken varje gång man skall till stallet!
Iiiiiiiiiiih! Önskar mig massa saker, både till mig och NamNam...
Nej, vet ni vad, nu får jag allt avsluta för denna gången.. behöver lite sömn om jag skall orka arbeta, så jag får ihop alla pengar jag behöver till de där inköpen! Ride on alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar