Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

onsdag 21 december 2011

Mitt hästliv 2011

Ja, snart är året slut och jag ser fram emot ett nytt år med mera hästliv! 2011 har ändå varit väldigt innehållsrikt för mig. Förutom alla underbara stunder i stallet med min häst, har vi alla i stallet gjort mycket roligt tillsammans, vi har haft grillkvällar på vår underbara uteplats, haft löshoppningar tillsammans, voltige tillsammans (en syn för gudarna när vi 40+-are väl kom upp!), sköna ridturer med fika och tillsammans har vi också fixat mycket kring stall och hagar.
Ja, jag var till och med igång och svetsade blomsterlådor av hästskor tillsammans med "gårdens" son och lyckades med bedriften att få svetsblänk! :( Tja, en erfarenhet rikare!
Jag har nog aldrig läst, googlat eller försökt suga i mig så mycket kunskap som i år! Och då pratar jag om allt som har att göra med häst. Lärorikt och intressant. Jag ger mig aldrig, jag vill veta så mycket jag bara kan..
Annat skoj i hästlivet under året var så klart:
  • Öppet hus på Toric Center i Brastad i början av maj - häst & vagn, gemenskap och uppvisning av den vackra hingsten Archibald
  • Malmö City Horseshow på Ribbersborg, augusti - Med goa vänner. En fantastisk upplevelse, jag är så imponerad av dessa fälttävlansryttare! Fasta hinder, stora som hus, hoppar de över utan tvekan i full fart! Något för alla att se, frälst eller inte.
  • Breaders Cup, Flyinge och clinic för Rolf-Göran Bengtsson i oktober - så givande! Och så roligt att få vara med och välkomna hem EM-mästaren med ett fullsatt Flyinge.
  • Clinic för Bo Tibblin hos Vänersborgs Ryttarförening, Brätte - Den unga dressyrhästens utbildning. Det gav mig mycket att tänka på. Skulle behöva en repris på den clinicen!
  • KM Tanums Ridklubb - Följde med våra ungdomar i stallet för att se hur det gick för dem. Med Pokaler och första priser med hem, var det så klart en lyckad tur!
  • Invigning av vårt eget ridhus 11 december var som grädde på moset för detta gångna år! Agility-uppvisning, hoppning, bus, luciatåg med hästar och ungdomar, fika, mat och mys, med över 110 personer som kom till invigningen - DET gör detta året speciellt så klart.
Archibald, Toric Center! Snygging!
Malmö City Horseshow - vilka hinder!
 Turning Torso i bakgrunden
Flyinge - så vackert

Invigning av ridhuset på Stall Buar
- biter av morot här, istället för att klippa röda band!
Foto: StrömstadsTidning
Ett fantastiskt år för mig och NamNam har det varit, NamNam har utvecklats till en fin dressyr-dam hittills och vi ser resultatet av all träning. Och så tror jag banne mig att hon växt?! Mätte henne i våras till 171 cm, men nu måste jag nog mäta snart igen... tyckte ju att hon borde växt klart på höjden men..
Ride on allesammans och njut av tiden, livet, hästen och naturen!!

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3266418/namnam-amp-jag?claim=gk55wne5sug">Follow my blog with Bloglovin</a>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar