Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

tisdag 13 december 2011

Åååh, längtar!

Längtan till min jul-semester på 3 veckor börjar bli outhärdlig! Jag har nog som vanligt, och många med mig, förlagt en massa måsten till den ledigheten... städa, tapetsera, åka ditten och datten osv. Nej, nu skall jag ta och radera alla måsten! Jag skall bara ägna mig åt det roliga - NamNam! Vi skall få massa tid till träning, skogsturer och mys! Naomi är ännu inte helt kompis med transporten och jag måste lägga ner lite tid på det.. hade ju tänkt att vi skulle göra några försök på tävlingsbanorna till våren, i rent träningssyfte och lite miljöträning.

Transportträning- jag är helt emot alla typer av tvång. Från vinschning till longeringsband kryssat bakom. Jag tror på att skapa en lugn och trygg miljö, och vänta ut hästen tills den känner sig trygg med det vi gör. NamNam har dåliga erfarenheter av transport sen tidigare, så uppgiften är svår, men vi har tränat i ca 5 månader på att komma så långt som att gå på transporten, äta i lugn och ro, och nu det senaste även stängt bom och läm. Men bakslag kommer och går och det beror nog på min sinnesstämning mest.

Ja, snart är det julledigt och jag får nog mer att skriva om då! Ja just det - invigning av vårt ridhus hade vi i söndags! Jag återkommer om det, och lite bilder förstås! Ride on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar