Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

tisdag 31 januari 2012

Nu får det vara nog!

NÄ! Nu är jag så förbaskat trött på snö, ishalka och vinter att jag snart går i ide för att senare vakna upp lagom till mars/april!
Eftersom mitt liv går ut på att efter sedvanligt arbete, faktiskt vara med min häst, rida, mocka och fixa, så är snö och is ett gissel! Ändå har vi inte haft nån större vinter här, men jag skulle vilja radera vintern ur almanackan iallafall!
NamNam har lyckades häromdagen få ett sår på ena frambenet som fick plåstras om, sen har hon fått en svag hälta som ställer till allt och IDAG hade hon lyckats skaffa sig ytterligare ett sår på ett annat ben! Hon är bara för vild när hon är ute i hagen tror jag, i snö och is... kan hon ta det lite lugnt?!
Fast när sommaren kommer, så finns det ju inget mer underbart än att se henne fara runt och leka i hagen.
Helgen har varit fylld av träningar i dressyr och tömkörning, och mysiga stunder med NamNam när jag tagit in henne för lite lunch.
Nu skall NamNam bara bli bra i benen, så skall vi köra igång dressyrträningen på allvar.. är såååå SUGEN på att komma igång! :) Det är väl denna tid på året som alla är sugna på att komma igång? Med träning, bantning, nya vanor, bättre hälsa, mer resor, mer... ja, varje årsskifte ger nya hopp och förväntningar, och en ny chans till bättring! Det är aldrig svårt att börja, men det är svårt att vara konsekvent!
Ride on alla!
NamNam lunchar och kollar efter kompisarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar