Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

tisdag 24 januari 2012

36 timmar på ett dygn

Men herregud! Jag hade en ambition att skriva här 2 dgr i veckan... Jag önskar att dygnet utökades till 36 timmar, ja, 12 timmar extra! Jag är av den sorten att jag behöver 8 timmars sömn, precis som barn! Sen skall man ju jobba 8 timmar, sen har vi 8 timmar kvar... räkna jag rätt nu ;) På dom timmarna skall man hinna med att städa, tvätta, handla, laga mat, diska... och hästen. Ja, jag kan säga att vissa saker prioriterar jag bort vääääääldigt ofta nu för tiden! Handlar snabbt på vägen hem från jobbet, ryker in i hallen och byter till stallkläder, kastar in eventuella matvaror, brer 1 macka och tar en tallrik cornflakes.. tjopp! Ute i bilen på 20 minuter, sen drar jag till stallet och DÄR kan jag sen gå och dra benen efter mig mysa med hästen, fika, pyssla och rida. Ca 4-5 timmar senare kommer jag hem.. Snabb dusch, kasta in en maskin tvätt så man har rena kläder dagen efter.
Ja visst, visst kan man vara mer effektiv med sin tid i stallet, men det är inte därför jag är där. Det är här jag andas från allt annat i vardagen, njuter av min älskade NamNam och gör det jag älskar. Där är det sista stället jag tänker spara in tid.

NamNam och jag gör framsteg i tömkörningen och jag börjar känna mig säkrare på vad jag gör. Tränarhjälp får vi igen på söndag.
Snö och is hindrar oss till bra uteritter, men som tur är så har vi ju ett fantastiskt ridhus!
Foton ja, det får bli nästa gång, nu behöver jag sussa.. precis 8 timmar! Ride on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar