Bloggen om en naturromantikers hästliv, att leva här och nu,den själsliga ro och kärlek ett hästliv ger.

onsdag 15 augusti 2012

Lägesrapport!

Oj! Hej alla supporters av NamNam & jag. Sommaren bara rusade förbi mig, och den här sidan fick vila lite!
Semester har man inte på västkusten på sommaren! Nej, då skall vi ta hand om alla turister och tjäna in för att överleva vintern.. så är det! :) Men nu börjar det lugna sig och vi kan njuta lite av sensommarens sköna dagar. I morse efter att ha mockat åt NamNam kunde jag njuta kaffe utanför stallet i den gassande solen. Underbart!

Här på Stall Buar planerar vi roliga kurser inför hösten och ser fram emot den vanliga vardagen med hästarna igen. 25-26 augusti åker jag nog och tittar på SM i fälttävlan på vackra Baldersnäs. Fälttävlan är inte min grej, men det är fantastiskt att se på dessa våghalsar! Jobbade faktiskt en kort tid som intendent på Baldersnäs Herrgård och blev kär i platsen, så vackert!

På gång i oktober.. kurs i tömkörning som en uppföljare till clinicen med Bo Jenå (27-28/9 på Sotenäs fältrittklubb). Kursen kommer att ledas av Eva Jungmark som själv är utbildad i tömkörning av Bo Jenå. Det blir kul förstås, och vi hoppas att många är intresserade! Alldeles för få behärskar tömkörning och det är synd, med tanke på hur mycket hjälp man har av det i allt man sen gör.

NamNam har hunnit fylla 6 år nu, och hon har mognat mycket det senaste året. Hon har alltid många åsikter, men nu på ett lugnare sätt, och att rida henne är en fröjd. Hon lyssnar och är arbetsvillig, säger ifrån när det blir fel... och om det är rätt så flyter man fram! Underbar känsla! Vi tränar fortfarande för Eva Jungmark i dressyren och är glada över att ha en sån tränare som hon.
Under sommaren har vi haft många semestrande hästekipage som stallats in hos oss, vissa 1 vecka, andra hela sommaren. Det ger liv till gården och vi får nya bekantskaper inom hästvärlden varje år! Vissa blir man mycket god vän med och man saknar dom hela vintern sen.

"Pimp My Ride" - min egen design på schabrak har gått jättebra! Sålt alla schabrak jag gjorde i våras, och måste börja göra fler! Kommer att ta mycket på beställning, så det blir precis som kunden vill ha det! Jag vet varför jag aldrig har ledigt... jag hittar på för mycket annat! ;) Men kul har jag!

Minsta ryttaren på största hästen! Hahahaha!!
Hoppas att ni haft en underbar sommar - och att ni orkar följa mig och NamNam nu! Ride on alla!
Söta Mariam på NamNam. Klappar så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar